U DRUŠTVU S PUTNICIMA HŽ-A
Posljednjeg dana u travnju potpisan je  Sporazum koji je uvod u realizaciju pruge, koja bi spojila trajektnu i zračnu luku, a o toj pruzi i vlaku, koji bi vozio jednog dana na toj relaciji, govori se kao o konkretnom projektu koji bi riješio brojne probleme u prometnoj komunikaciji. A da bi se pojedini problemi, posebno gužve, na takav način riješili, smatraju i putnici koji i danas koriste prigradski vlak u svojom putovanjima iz Kaštela u Split i obratno.

Temperatura je u termometru pokazivala 29 stupnjeva, sunce je bilo jako kao usred ljeta, a na solinskoj širini te ulazu u Split na Dujmovači te na Pujankama, kilometarska kolona, nervozni vozači, preznojeni putnici u autobusima...

- Svatko tko u ovoj situaciji, a ima mogućnost, ne koristi vlak kao prijevozno sredstvo do Splita i natrag, trebao bi se zapitati o čemu razmišlja i ima li vremena, novca pa i zdravlja na bacanje – kazao nam je nedavno jedan naš sugrađanin, a kako bi se uvjerili kakva je to prednost u vožnji vlakom u odnosu na autobus ili čak privatna vozila, odlučili smo se ukrcati u vlak i provjeriti kakva je i koliko traje vožnja te što o njoj kažu putnici.
U Kaštel Gomilici smo se ukrcali u vlak u 12.31 sat. Vlak od jednog vagona i dva odjeljka, koji je prethodno putnike ukrcao na stanicama u Radunu i Kambelovcu, bio je skoro prazan, u njemu tek četvero putnika, a u Gomilici, uz novinare i fotografe, ušla je tek još jedna putnica.

- Ovo vam baš nije ura kad ima svita. Al evo, ja skoro svaki dan putujem na posao vlakom i to mi je puno bolja opcija nego drugi prijevoz. Živim nekoliko stotina metara od stanice u Radunu i lakše mi je stići do vlaka nego autobusa, a i kad dođem u Split imam svega oko pet minuta hoda, od stanice do radnog mjesta. Tu je i financijska komponenta jer kartu za vlak platim manje od 13 kuna, u autobusu je karta do Splita skuplja nekoliko kuna – obrazložio nam je razloge zbog kojih bira vlak kao prijevozno sredstvo, naš sugrađanin Jure, a njegov prijatelj Josip ustvrdio je da vlak ima nekoliko prednosti, ali i da su strojovođe i kondukteri u vlaku puno ugodniji nego u autobusima, što je vjerojatno  rezultat gužvi i problema koje imaju.

U Kaštel Sućurac vlak je stigao za svega četiri minute, a na toj stanici ušao je nešto veći broj putnika, među njima i djed Bariša sa svojim unukom.

- Ja vam već godinama koristim vlak za svaki odlazak u Split, bilo da je riječ o poslu, kupovini ili da unuku priuštim zadovoljstvo vožnje vlakom jer vlakove obožava. Živim blizu željezničke stanice, do Splita su nam samo tri stanice i tamo smo za nekoliko minuta – kazao je Bariša.

I on se složio kako je i financijski isplativije voziti se vlakom jer karta do Splita za njega košta nešto više od deset kuna.
Za 460 kuna, koliko plaća za pokaznu kartu, mjesečno se do Splita i natrag vozi i Katica.

- Nisam vozač, a radim u Splitu i stalno sam koristila autobusni prijevoz, dok nisam otkrila mogućnost putovanja vlakom. Sada se svaki dan vozim vlakom i mogu reći da je brže, ugodnije i jednostavnije. Koristim mogućnost kombinirane pokazne karte pa tako za istu cijenu koliko košta radnička pokazna karta za autobus, ja koristim i prijevoz vlakom i prijevoz autobusom. Mnogi ne znaju da im pokazna karta treba imati markicu za kombiniranu vožnju i onda nikakvih problema nema - kazala nam je susretljiva Katica, no napomenula je da bi trebalo uvesti još poneki dodatni polazak, posebno nakon 21 sat, jer mnogi rade iza tog vremena, a i mladi ponekad ostanu sat-dva duže u Splitu.

U 12.51 sat, točno 20 minuta nakon što smo se ukrcali u Gomilici, vlak je stigao na glavni željeznički kolodvor, a nakon što su putnici iz njega izašli, posla su se uhvatile djelatnice koje održavaju čistoću, a jedna od njih, Neda, kazala nam je kako se iza putnika iz Kaštela nema previše posla, sve je čisto i uredno.
Kako smo planirali povratak vlakom koji kreće iz Splita u 14.03 sati, vrijeme smo iskoristili za kratku šetnju splitskom obalom, obavili nekoliko zadataka i za sat vremena ponovno bili u vlaku koji će nas vratiti u Kaštela.
Za razliku od situacije pri dolasku, sada su oba odjeljka bila dupkom puna, čak je svih sedamdesetak mjesta bilo zauzeto pa smo, poput još nekoliko pojedinaca, ovaj put ostali stajati na nogama.
Među putnicima bilo ih je svih generacija, od učenika i studenata do umirovljenika.

- Inače se vozimo autobusom, ali ove gužve na izlazu iz Splita i u Solinu, su nemoguće. U najboljoj situaciji za stići do Gomilice treba nam najmanje 40 minuta, a vožnja vlakom upola je kraća, klimatizirano je i puno bolje rješenje za otići u školu ili kući – kazali su nam Roko, Matej i prijatelji.

Ovi mladići ipak su nas upozorili kako imaju problem u cijeni kombinirane pokazne karte za učenike i studente jer im Grad Kaštela i Županija sufinanciraju pokaznu kartu ili za autobus ili za vlak, no ne i ako žele imati obje pokazne karte ili kombiniranu kartu.

- Pokazna karta za autobus za nas je manje od 60 kuna, a za vlak i još znatno manje. No, moramo izabrati koju želimo uz sufinanciranje, što je u neku ruku logično. U skladu s tim ako želimo uzeti kombiniranu pokaznu kartu naplaćuju nam je 230 kuna, pa nam ona „ne igra“. Ipak je razlika platiti pokaz za autobus do 60 kuna ili kombiniranu 230 kuna. Upravo zato mali broj učenika i studenata koristi kombiniranu kartu. Jer kako radnici i umirovljenici plaćaju istu cijenu autobusne i kombinirane pokazne karte? Znači problem je u sufinanciranju takvog pokaza pa je valjda vrijeme da se nadležni dogovore – kazali su ovi mladi ljudi.

Da je cijena pokazne karte za autobus jednaka cijeni kombinirane pokazne karte za umirovljenike, potvrdila nam je i Svetana, koja u tu svrhu mjesečno izdvaja 240 kuna.

- Sve je super, ali ponekad nedostaje neka dodatna linija, primjerice u kasnijim jutarnjim satima, al vjerojatno će se nešto promijeniti nabolje kada više putnika bude koristilo ovu vrstu prijevoza – ustvrdila je Svetana.

Iako smo do Gomilice odstajali na nogama, vožnja je bila ugodna, brza, u rashlađenom prostoru, a kako je, kroz šalu kazao jedan od putnika, i sanitarni čvor je u blizini.
Zbog gužvi u cestovnom prometu, posebno s dolaskom ljetnih vrućina, prema svemu sudeći još više će Kaštelana „otkriti“ vlak kao alternativno prijevozno sredstvo na posao, u školu, fakultet ili samo kupovinu na splitskom pazaru, a kada se poveća broj polazaka i urede odnosi u sufinanciranju kombiniranih pokaza za učenike i studente, mnogima će biti i glavna vrsta prijevoza.

Pruga do zračne luke, kako u svrhu razvoja turizma, tako i u svakodnevnom životu, imat će svoju svrhu, no da se građani ipak ne bi prerano radovali, za realizaciju tog projekta ipak će trebati poprilično vremena.