Uz knjigu eto i malo glazbe, mogli bismo reći za novi album Brucea Springsteena, ploču »Chapter and Verse« kojoj je temeljna namjera slijediti pred koji dan tekst objavljene velike autobiografije nazvane »Born to Run«.

Album nudi 18 pjesama i mogao bi se nazvati svojevrsnom greatest hits kompilacijom upotpunjenom s pet novih do sada neobjavljenih skladbi koje je Springsteen stvorio na samim počecima karijere, prije no što je 1973. godine objavio debitantski album »Greetings From Asbury Park, N.J.«. Upravo taj početni dio albuma je i najzanimljiviji jer zorno svjedoči o tome kakvi su bili njegovi počeci i pod utjecajem kakve glazbe je bio kao tinejdžer.

I prvi bend

Album otvaraju dvije snimke prvog Bossovog benda, srednjoškolskog sastava The Castiles snimljene 1966. i 1967. godine. Riječ je o pjesmama »Baby I« koju je Boss napisao s prijateljem i pjevačem te grupe Georgeom Theissom te obradi Willie Dixonovog blues standarda »You Can’t Judge a Book by the Cover«. Prva pjesma, »Baby I«, jednostavna je, poletna i vesela rock and roll pjesma rađena u stilu britanske invazije šezdesetih i malo vuče na grupu Them, a »You Can’t Judge a Book by the Cover« vrlo je agresivna, prava garažna rock himna kojom bi zadvoljni bili i The Who i Led Zeppelini. U tom bučnom stilu je i »He’s Gulity (The Judge Song)«, pomalo psihodelični blues rock koji puno duguje utjecaju Doorsa i Erica Claptona, a potpisuje ga grupa Steel Mill u kojo su te 1970. godine kad je snimljena svirali budući članovi E Street Banda – bubnjar Vini Lopez, klavijaturist Danny Federici, gitarist Steven Van Zandt te, naravno sam Springsteen. Nakon tog rockerski razigranog i bučnog uvoda u četvrtoj pjesmi slušamo vrlo dobru folk pjesmu »Ballad of Jesse James« (snimljena je 1972. godine) iza koje stoji The Bruce Springsteen Band i u kojoj se, za razliku od prethodnih, itekako osjeti tipična Bruce Springsteen atmosfera, od načina pjevanja i konstrukcija pjesme pa do dobro pogođene grandioznosti. Peta nikad ranije objavljena pjesma je demo snimka »Henry Boy« koju je Boss sam snimio davne 1972. godine i podsjeća na kasniji njegov hit »Growin’ Up«, a navodno je u njoj zametak kasnijeg koncertnog soul – funk hita »Rosalita (Come Out Tonight)«.

Radnja knjige

Ostatak albuma čine mahom veliki hitovi i to u rasponu od »Growin’ Up« i to ne u verziji sa spomenutog debitantskog albuma, već s kompilacijskog albuma pa do sjajne »Wrecking Ball« s istoimenog Bossovog sedamnaestog studijskog albuma objavljenog 2012. godine. Izborom je Springsteen želio pratiti radnju knjige, ali se u tih trinaest pjesama uživati može i bez čitanja. Uostalom, evo samo nekih naslova – »Born to Run«, »Badlands«, »The River«, »My Father’s House«, »Born in the U.S.A.«, »Brilliant Disguise«, »The Rising«, »Long Time Comin«…