Jedanaestim studijskim albumom nazvanim »Love and War« američki country rocker Brad Paisley vratio je u posljednjih nekoliko godina nizom prosječnih albuma malo poljuljane pozicije zanimljivog, originalnog i duhovitog kantautora.

Zasluge za uspjeh ne leže samo u čak šesnaest novih vrlo dobrih pjesama (58 minuta), već i u činjenici da je za njih šest u pomoć pozvao itekako zanimljive goste koji su podigli kvalitetu albuma i proširili krug slušatelja. Najeksponiranije gostovanje svakako je ono Micka Jaggera, pjevača Rolling Stonesa koji glasom pomaže u odličnoj »Drive of Shame«, duhovitoj i rockerski razigranoj priči o noći poslije tipične veze za jednu noć. No još je bolja naslovna »Love and War« koju je Paisley napisao i izvodi u društvu Johna Fogertyja, legendarnog vođe grupe Creedence Clearwater Revival. U izuzetnoj antiratnoj pjesmi koja kritizira odnos američke javnosti i vlasti prema ratnim veteranima, Paisley u svom dijelu pjesme govori o mladiću koji je izgubio nogu u Iraku, a Fogerty u svom oživljava ružnu sudbinu vijetnamskog veterana koji je stradao 1968. godine.

Prva liga rocka i countryja

Krajnja je poruka da u rat ne treba ići jer će te, što god da napravio, i koliku god žrtvu prinio, vrlo brzo zaboraviti oni u čije si se ime borio. Sjajnu pjesmu u velikoj mjeri drži dojmljivi agresivni vokal Fogertyja koji podsjeća na njegove čuvene antiratne pjesme kao što su »Fortunate Son« ili »Run Through the Jungle«.
No, nije tu kraj izvrsnim suradnjama. Najneobičnija je svakako ona s Johnnyjem Cashom od kojeg je Paisley posudio na početku pjesme snimljeni glas s jednog koncerta te potom i stihove pjesme »Gold All Over the Ground«, prekrasne starinske ljubavne balade koju je Cash posvetio svojoj supruzi June Carter Cash. Još je čak i bolja »Dying to See Her«, divna ljubavna balada u kojoj mu glasom pomaže Bill Anderson, jedan od najuspješnjih tekstopisaca country glazbe, koautor ove dojmljive pjesme o starom čovjeku koji nakon smrti žene koju je volio cijeli život, ne želi živjeti i jedva čeka da umre pa da se na onom svijetu nađe s njom.

Uz ove suradnje s prvom ligom rocka i countryja Paisley u čak dvije pjesme nastupa zajedno s hip hop producentom Timbalandom koji dodaje zanimljiv dašak elektronike u dvije starinskom bluegrassu najbliže pjesme albuma – »Grey Goose Chase« u kojoj govori o muškarcu koji u piću traži zaborav nakon ljubavnog poraza, odnosno u »Solar Power Girl« o djevojci koja iz provincije bježi u bolji svijet.

Jasne životne poruke

No, nije samo suradnja rezultirala kvalitetnim pjesmama jer i u solo istupima Paisley pokazuje svoje brojne vrijednosti pri čemu su u prvom planu zaista dobre ljubavne pjesme. »Go to Bad Early« nudi dozu a la Bryan Adams romantike i erotike u priči o paru ljubavnika koji uvečer razmišljaju o tome bi li malo izašli van i zabavili se, ali onda on kaže kako bi bolje bilo da odu u krevet ranije i ostanu budni cijelu noć! Još je uspješnija »Contact High« koja uz snažan dodir blues rocka nudi opis izgleda i ponašanja djevojke koja u mladiću izaziva erotsku žudnju. Uz erotiku Paisley nudi i čiste emocije u sjajnoj »Today«, klasičnoj rock baladi u kojoj tekstom hvata trenutak kad njegova draga miče kosu s očiju, čuva ga za vječnost i poručuje joj kako će joj voljeti i kad ta lijepa kosa dobije srebrni sjaj prolaznosti, a u »Meaning Again« poručuje kako sav besmisao, napor i pritisak svakidašnjice uspijeva otkloniti ljubav koja životu vraća smisao.

Uz divne ljubavne Paisley zna stvoriti i odlične pjesme s jasnim životnim porukama poput »Last Time for Everything« kroz koju nudi savjet kako bi trebalo živjeti sto na sat jer nikada ne znaš kad će nešto zaista biti zadnji put, a izvrsna »The Devil Is Alive and Well« sa stihovima koji ukazuju kako je sve oko nas (web, TV, novine) prepuno mržnje i bijesa sjajno oslikava suvremenu današnjicu uz konstataciju kako su neke od najgorih stvari učinjene u ime – Boga.

Paisley je godinama poznat kao duhovit tekstopisac o čemu na ovom albumu svjedoče »One Beer Can« s pričom o teenagerskom pijanstvu te još bolja »selfie theinternetisforever« kojom vrlo uspješno ismijava ovisnosti o internetu, selfie portretima, facebook i ostalim »prednostima« suvremene civilizacije. Napokon, kao rođeni Južnjak Paisley mora napraviti i nešto za Jug, a u slučaju ovog albuma to su uvodna i završna »Heaven South« koje su, iako nose isto ime, dvije različite pjesme koje su, naravno, čista oda američkom Jugu.

Nedvojbeno je »Love and War« vrlo dobar album suvremenog country rocka. Tekstovi su vrlo dobri, bez obzira govore li o ljubavi ili pak kritiziraju ili ismijavaju sadašnjost i suvremenu civilizaciju. Sve to praćeno je country rock glazbom koja povremeno ide u country, povremeno u rock smjeru, a u najvećem dijelu pjesme su brzog i srednje brzog ritma što znači da su nove Paisleyeve pjesme idealna za koncertne klupske prostore, čak i stadione, jer u sebi nose zaista puno elemenata rocka, pogotovo kad je riječ o nizu sjajnih gitarističkih solaža kojih je autor sam Brad Paisley, zasigurno ponajbolji rock gitarist u svijetu country rock glazbe.